“Werkkostenregeling per 1 januari verplicht”
Het zat er al aan te komen. Maar nu is de kogel toch echt door de kerk. Staatssecretaris Wiebes wil bedrijven verplichten per 1 januari 2015 gebruik te gaan maken van de Werkkostenregeling (WKR). Het Belastingplan 2015 dat op Prinsjesdag openbaar werd gemaakt, bevestigt dat alle werkgevers per 1 januari 2015 aan de werkkostenregeling (WKR) moeten geloven. Er worden momenteel nog een aantal veranderingen in de WKR doorgevoerd om de regeling te vereenvoudigen, maar vast staat dat hij wordt ingevoerd.
De impact voor bedrijven door de invoering van de werkkostenregeling kan groot zijn, doordat:
- Vergoedingen en verstrekkingen aan uw werknemers op een volledig andere manier verwerkt zullen worden in de belastingen
- De manier waarop u kosten administreert in uw administratie mogelijk aangepast moeten worden
- Indien u de werkkosten regeling niet doordacht invoert in uw organisatie, u het risico loopt een fiks hogere loonbelastingen te moeten betalen door eindheffingen van 80%
Om u volledig voor te lichten over de werkkosten regeling en de impact van deze regeling op uw organisatie, wordt op donderdag 23 oktober de workshop “Invoering Werkkostenregeling” georganiseerd. Deze workshop is bedoeld voor iedereen die zich bezig houdt met, of verantwoordelijk is voor, de salarisadministratie, HR-administratie of financiële administratie en wordt gegeven door Marcel Ho Sam Sooi, specialist in wet en regelgeving.
Deze workshop zal van 13:00 tot 16:30 worden gehouden in het BCN gebouw te Capelle a/d IJssel (Barbizonlaan 25 2908 MB Capelle a/d IJssel). Deelname kosten bedragen € 49,- (exclusief BTW).
Programma
13:30 – 14:15 Uitleg werkkostenregeling door Marcel Ho Sam Sooi
14:15 – 14:30 pauze
14:30 – 15:00 Vervolg uitleg werkkostenregeling door Marcel Ho Sam Sooi
15:00 – 15:30 Administratieve implementatie door Marcel Ho Sam Sooi en Aifei Verwaal
15:30 – 16:30 Napraten en Borrelen
Meer informatie
Wilt u meer informatie mail dan naar info@marchos.nl of bel naar 06 444 19 129.
Aanmelding
Klik hier om u aan te melden: